A gyurma feltalálását a szobrászok által használt agyag inspirálta, amelynek az az előnye, hogy megszárad, miközben megszárad. Mert vázlatok, gyermekek számára készültek, vagy újabban a munka az animáció, célszerű egy olyan anyag, amely nem keményedik tartósan, így azt természetesen átalakult következetesebb és képlékeny anyagokat.
Az olasz Giulio Tschudi a XIX. században készítit az első alternatívát kaolinból, kénből és lágyítószerből (lanolin vagy glicerin) álló plasztilin anyaggal. A képlékeny konzisztenciát a készítményben jelen lévő lanolin vagy glicerin magyarázza.
A maihoz hasonló gyurmát 1908 óta széles körben forgalmazzák, ebben a formában használják gyermekek, tanárok, animációs moziban és olyan sportokban, mint a távolugrás és a hármasugrás.
Játékként a gyurma lehetővé teszi az anyag, a formák és a dimenziók megértését. Felébreszti az érintés és a látás érzékét, valamint a képzeletet. Valójában a játék célja, a gyermek fejlettségétől függően, formák, tárgyak, karakterek vagy akár interakciók létrehozása. A gyurmával való játék tehát egy mindenki számára egyedi világ megteremtését jelenti.
Érdekesség, hogy a gyurma gyorsan kiemelkedő helyet talált az animációs filmek világában. Willis O'Brien 1933-ban készített King Kong moziban látjuk először animált gyurmából készült és élő szereplők közös szereplését. A film egyik rajongója, majd munkatársa, Ray Harryhausen, aki tovább fejlesztette a műfajt.
Áruházunk kínálatából sem maradhattak ki ezek a csodás kreatív termékek!