De mindenekelőtt és mindenek felett a vásárlóinkkal való kapcsolat kialakítása, folyamatos ápolása amolyan régimódi „szomszéd bótos” módon. És ez nem is olyan bonyolult.

Más emberek tiszteletét, megbecsülését, az előítélet mentes kapcsolat kiépítését már családunkból hoztuk. Ősvendéglátós családból származó apám, már kölyökkoromban, személyes példájával is rámutatott, hogy milyen fontos a tiszteletteli, bizalmas, de nem bizalmaskodó személyes kontaktus vendég, vevő és az őt kiszolgáló szolgáltató, kereskedő, vendéglátó között. Ha ez sikeres, biztosak lehetünk benne, hogy vevőnk, vendégünk dolga végeztével elégedetten távozik. És ami talán még fontosabb, visszatér, törzsvevővé, törzsvendéggé válik.

- Sosem felejtem, amikor még diákként, haverjaimmal a németországi Erfurtban jártunk, egy este a városháza alatti sörözőbe indultunk, felhörpinteni néhány korsó jó német sört. A zsúfolásig teli kocsmában a lépcső tetejéről megláttam egy üres asztalt a terem túlsó végében. Futás és lehuppantam az első székre. Amikor egy németül jól beszélő cimborám odaért, lehűtőtte lelkesedésem. Az asztal fölé ki volt írva, hogy „itt ülnek, akik mindig itt ülnek!”. A felírat fölött egy polcon nevekkel dekorált korsók sorakoztak. Hansi, Karl, Fritzi, stb... Szóval sikerült a törzsvendégek asztalát megtámadnom. Naná, hogy ott nem szolgáltak ki. Lehet, hogy irdatlan pénzt otthagytunk volna, de soha többé nem látnak. Sokkal fontosabb nekik Hansi, aki csak egy korsóval iszik, de azt minden áldott nap! -

Egy életre szóló tanulsággal szolgált az eset. Azóta is arra törekszem, törekszünk, hogy olyan kapcsolatunk legyen vevőinkkel, hogy érezzék megbecsülésünket akkor is, ha csak egy-egy apróságért ugranak be hozzánk. Ennek legfőbb eszköze az udvariasság, őszinte érdeklődés igényeik iránt, később akár személyes beszélgetések kezdeményezése. Volt olyan vevőnk, aki huszon éve a közeli iskolában volt kisdiák. Most három gyerekével jár hozzánk, akár csak pár szót váltani. Vagy olyan cég, akik indulásunk óta a város túlsó végébe költöztették telephelyüket a szomszédunkból, de most is hozzánk jár. Akár úgy is, hogy jövetben három-négy hasonló profilú üzlet mellett is elhajt.

Webshopunk megrendelői esetében is igyekszünk ilyen kapcsolatot kialakítani. Ha a megrendelésben bármely apróságot észlelünk, amely lelassítja, ne adj isten meghiúsítja gyors kiszolgálásukat, telefonon, élőszóban vesszük fel a kapcsolatot velük. Legyen az ideiglenes készlethiány, termék helyettesítése, vagy kedvezőbb fizetési-, szállítási mód felajánlása. Lehet, hogy ez nem „korszerű”, nem modern helpdesk munka, de nekünk bevált. Webes jelenlétünk nyolc éve alatt olyan törzsvevőkört is sikerült kialakítanunk, akik nem csak azért vásárolnak nálunk, mert legolcsóbbak vagyunk, hanem mert törődünk velük. Meghallgatjuk egyedi igényeiket, mindent megteszünk, hogy maradéktalanul elégedettek legyenek. Az meg külön öröm, ha az üzlet végeztével telefonon vagy emailben küldenek egy „köszönjük”-et! Olyankor napokig képes vagyok erről locsogni.

Szóval, keress bármikor, bármilyen problémával! Mi készen állunk rá, hogy többek legyünk neked, mint egy arctalan virtuális izé!